søndag 12. september 2010

HER BLIR DET NYTT DEILIG HVITLASERT ASKEGULV


Dette blir sååå herlig.  Endelig har vi kommet så langt i heimen at vi skal få lagt det lyse fine gulvet vi har snakket om så lenge.  I dag startet håndverkerne, og de hadde ikke kommet langt før jeg svinset i bena på dem for å starte fotograferingen.  Jeg MÅ jo blogge fra hjemmet denne gangen, for dette blir bare lekkert. 
For 4 år siden satte vi inn et kjøkken i Ask, mitt favoritttreslag.  Etterpå fant jeg fort ut at jeg også ville ha gulv i ask når det ble tid for å skifte det ut. Nå er dagen kommet.  Jeg får mitt lenge ønskede hvitlaserte askegulv OG det kommer en ny ovn i stua foran en brannmur som er blitt lagt med flotte kremfargede fliser.  Dette kan bare bli bra. Riktignok har kjøkkeninnredningen gulnet littegrann, men med et strøk hvitvask skal det nok bli likt igjen.  Gleder meg.  Håper dere syns det blir bra også, når jeg bare blir ferdig og kan vise dere resultatet.

Forresten.  I min iver over å vise frem gulvet tok jeg like så godt noen bilder av min favorittting på kjøkkenbenken.  Min kjære venninne Mari som er keramiker har laget denne suverene løkbeholderen. 

Her oppbevares løk og hvitløk.  De holder seg friske leeeeenge, uten å gro og uten at hele kjøkkenet lukter løk.  Her er det plass til 4-6 mellomstore løk i tillegg til mange fedd hvitløk.  Ja, også har jeg satt den på en av mange filleryer min kjære mor vevde i sin tid.

2 kommentarer:

  1. Hei. Så kul løkbeholder. Og flott teppe. Min store drøm for neste år er og ta opp igjen glemte kunnskaper om hvordan sette opp vev, og begynne å veve filleryer. Dersom jeg skal gjøre det hjemme, må jeg først ha plass og en vev:DDDDD Ellers blir det hos en venninne oppi våler, som både har plass og vev:DDDD Ha en flotter dag:DDD Klemz

    SvarSlett
  2. Hei Vennen!

    Så koselig bilde av løken og rya! Jeg håper hemmelig at jeg får noe vevd eller lappet av Unni til 50-års-dagen min. Det er så kjempekoselig å ha ting rundt seg laget av de man er glad i.

    Til hjertedama... tusen takk for feedback på løken. Jeg er litt tullete, så jeg begynte å lage beholderne slik at om noen hjalp til på kjøkkenet og spurte hvor løken var, kunne jeg svare at de var i løken! :DD

    Marianne

    SvarSlett