onsdag 3. februar 2010

Jeg lengter etter våren

Nå syns jeg det er på tide og hente fargepaletten frem. Alle mennesker behøver farger for å leve, ikke minst jeg, og innslaget av sort og hvitt i naturen begynner å tære på meg.  Derfor vil jeg dele litt farger med dere der ute. 
 
I morges måtte jeg innta kaffen i fargeglade omgivelser, og fant mitt favorittservice fra Finske Iittala, en gammel løper fra Indiska og en ny pakke med Servietter, kjøpt i går på Rema1000.
Jeg er så heldig å være i besittelse av Kaj Francks service fra 1952, Teema.  Mitt middagsservice er sort, en farge som merkelig nok ikke lages i hele serien lenger, og frokostservicet er turkis, en farge som jo er kåret som en av årets farger (Se tidligere artikkel i bloggen). Min fargeinnsprøytning gjorde starten på dagen til et lite lykkelig øyeblikk.
Ha en god dag der ute.


Jeg ble så glad når jeg så denne samlingen av farger på et bord når jeg gikk rundt på Designers Saturday i høst.  Dette er ullstoffer fra Gudbrandsdal UIdvarefabrik.  Om ikke dette er en vitamininnsprøytning så vet ikke jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar